Decyzja o budowie sklepu internetowego wiąże się w wyborem jednego z dostępnych na rynku rozwiązań. Do najpopularniejszych, obejmujący prawie ¼ rynku, należy PrestaShop. Skąd tak duża popularność tego oprogramowania? Sprawdź, czy będzie odpowiednie  także do Twojego sklepu.

Oprogramowanie PrestaShop jest jednym z popularniejszych rozwiązań dla sklepów internetowych. W Polsce korzysta z niego ponad 24% sklepów (zgodnie z badaniem portalu Builtwith https://trends.builtwith.com/shop/country/Poland). Ta platforma posiada wiele zalet, które doceniają zarówno duzi i doświadczeni, jak i początkujący adepci e-commerce.

Darmowy silnik PrestaShop

PrestaShop jest oprogramowaniem typu open-source, co oznacza, że dostęp do kodu źródłowego jest bezpłatny. W podstawowej wersji, obsługującej konieczne elementy sklepu internetowego, jest wystarczający do postawienia funkcjonalnej i sprawnie działającej domeny e-commerce. Otwartość kodu PrestaShop pozwala na dowolną ingerencję w zakresie wyglądu sklepu, jego funkcjonalności, rozkładu poszczególnych elementów na stronie. PrestaShop oferuje również wygodny panel zarządzania sklepem “Back Office”..

Bezpłatny core oprogramowania pozwala na tworzenie sklepów o indywidualnych cechach. Doświadczeni deweloperzy korzystają z PrestaShop traktując silnik jako ramę dla unikalnych sklepów stworzonych na miarę oczekiwań konkretnych klientów.

Duża społeczność programistów

Zaletą PrestaShop jest międzynarodowa społeczność, która systematycznie pracuje nad udoskonalaniem kodu źródłowego, tłumaczeniami oraz nad tworzeniem funkcjonalnych modułów oraz szablonów. Co więcej, na publicznie dostępnych portalach jej członkowie dzielą się swoimi doświadczeniami, poradami a nawet tutorialami. To pomaga szybko znaleźć rozwiązanie ewentualnych problemów pojawiających się podczas tworzenia, optymalizowania, wdrażania, rozwoju czy codziennego działania sklepu.

Szeroka funkcjonalność i możliwość modyfikacji

PrestaShop oferuje ogromną liczbę szablonów i modułów. Część z nich jest bezpłatna, za bardziej zaawansowane rozwiązania trzeba zapłacić. Oprogramowanie jest bardzo elastyczne i pozwala na dostosowanie funkcjonalności sklepu do oczekiwań klienta. Popularne jest także tworzenie sklepu internetowego literalnie pod potrzeby właściciela korzystając z najnowszych technologii, takich jak Vue.js.

Co do funkcjonalności to PrestaShop w swojej podstawowej wersji zapewnia:

  • obsługę produktów, w tym dodawanie, przeglądanie i monitorowane stanu;
  • personalizację sklepu pod względem treści, różnych rodzajów płatności, dostaw, nawigacji, certyfikatu SSL i innych;
  • informacje prawne, w tym zgodności z europejskim prawem;
  • zarządzanie sklepem, w tym tworzenie ofert specjalnych, wyróżnianie produktów, umieszczanie banerów czy pozyskiwanie ruchu;
  •  obsługa bazy klientów oraz wchodzenie w interakcje z klientami; 
  • obsługa zamówień;
  •  analitykę działania sklepu, w tym informacje statystyczne o produktach, sprzedaży, klientach, skuteczności działań itp.

Jeśli zależy Ci na większej skuteczności warto rozważyć zakup modułów dedykowanych konkretnym elementom – na przykład integracji z Facebookiem, z hurtowniami umożliwiającymi sprzedaż na zasadzie dropshippingu czy obsługą programów lojalnościowych i partnerskich oraz wiele innych.

Łatwa administracja

PrestaShop jest niezwykle intuicyjny w obsłudze. Przyjazny panel administracyjny nie sprawia problemów nawet osobom, które nie posiadają dużego doświadczenia w zarządzaniu stronami internetowymi.

Optymalizacja pod SEO

PrestaShop tworzy warunki do stworzenia sklepu, który będzie posiadał wysokie pozycje w organicznych wynikach pozycjonowania. Dotyczy to wszystkich elementów powiązanych z SEO. Pozwala na tworzenie wyczerpujących i ciekawych opisów produktów i kategorii, dzięki którym będą one lepiej widoczne w Google. Umożliwia optymalizację zdjęć i grafiki pod oczekiwania stron www zarówno w ramach rozmiaru i formatu, jak i treści. W ramach SEO dla produktów zezwala na wprowadzanie meta danych.

Silnik PrestaShop sprawdza się również w zakresie szybkiego ładowania strony, co jest kluczowe zarówno dla pozycjonowania sklepu w Google, jak i konwersji. Szereg podstawowych narzędzi, w tym Smarty, wydajności, CDN w przypadku sklepów wielojęzycznych, szyfrowania czy pamięci podręcznej pozwalają zarówno na optymalizację szablonu, jak i serwera. 

Przedstawione funkcjonalności to tylko część zalet oprogramowania PrestaShop. Zaprezentowaliśmy te, na które warto zwrócić szczególną uwagę, ponieważ są kluczowe zarówno w zakresie funkcjonalności, jak i użytkowania. 

Źródło: PrestaShow.pl – moduły PrestaShop

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *