Nie, prezentacje multimedialne wcale nie znikną w 2021 roku. Ich projektowanie nadal będzie jednym z najczęściej wykorzystywanych sposobów na przedstawienie marki, produktu bądź usług. Warto jednak sprawdzić, co w nowym roku okaże się modne. Czy nadal w cenie będzie przede wszystkim sprawnie dobrana grafika? A może pojawi się coś jeszcze? Sprawdźcie z nami!
1. Prezentacje z lektorem – niesłabnące zainteresowanie
W ubiegłym roku wiele przedsiębiorstw odkryło potencjał pracy zdalnej. Choć było to wymuszone trudną sytuacją na świecie, nagle okazało się, że liczne spotkania na szczeblu decyzyjnym, a także w szerszym gronie, bez żadnych ograniczeń mogą odbywać się również przez internet. Co więcej, pozwoliło to na znaczną poprawę efektywność wielu osób i całych działów.
Tego typu zmiany wpłynęły też na sposób opracowywania prezentacji multimedialnych. Standardowe projekty przedstawiane przez prelegentów zostały zastąpione przez materiały wideo, które w każdej chwili można wysłać, odtworzyć, przewinąć i zatrzymać. W prezentacjach pojawili się nagrani lektorzy omawiający wszystkie slajdy. Wszystko to wygląda i brzmi naprawdę dobrze, dlatego nic nie wskazuje na to, by w roku 2021 popularność prezentacji z lektorem miała osłabnąć. Wręcz przeciwnie.
2. Wykresy i graficzna prezentacja danych w prezentacjach
Trudno oczekiwać, że na slajdy powrócą bloki tekstów, które działają demotywująco na odbiorców. Wypracowany jakiś czas temu trend zmniejszania ilości tekstu na rzecz różnego rodzaju grafik zostanie utrzymany.
Istotna okaże się przy tym graficzna prezentacja danych procentowych. Przejrzyste wykresy kołowe i słupkowe pozwalają skutecznie uporządkować przedstawiane informacje. Wpływ na atrakcyjność prezentacji będą miały również animacje, z którymi warto eksperymentować już teraz.
3. Nowoczesne prezentacje multimedialne
Prezentacje o nowoczesnym, czasem nawet niecodziennym charakterze nie wzbudzają już reakcji alergicznych. Wręcz przeciwnie – coraz więcej firm stawia na to, aby w jakiś sposób się wyróżnić. Na przykład ciekawą prezentacją, która dla odbiorców stanie się miłą odskocznią od tradycyjnych, nudnych projektów, jakich powstaje mnóstwo.
Zwłaszcza że prezesi i pracownicy zajmujący stanowiska decyzyjne oczekują obecnie czegoś więcej, niż jeszcze jakiś czas temu. Animacje (np. z efektem Morph w przypadku prezentacji PowePoint), filmy, grafiki i dodatkowe funkcje zapewniane np. przez program PowerPoint Zoom okażą się więc na wagę złota.
4. Przyjemny minimalizm w prezentacjach
Nie da się ukryć, że oprawa graficzna i tło slajdów ma bardzo duży wpływ na to, w jaki sposób są one odbierane. Dobrze jest więc znaleźć złoty środek, który zagwarantuje z jednej strony odpowiednią czytelność slajdów, a z drugiej przyjemne dla oka efekty wizualne.
Analizując różnego rodzaju fora internetowe, a także wypowiedzi pracowników biurowych, łatwo można wywnioskować, że w 2021 roku dominować będzie minimalizm. Lepiej więc porzucić krzykliwe odcienie i liczne detale na rzecz spokojnej, wyważonej warstwy graficznej, opartej na takich kolorach jak niebieski, szary i zielony.
5. Prezentacje multimedialne w stylu konturowym
Jest to kontynuacja trendu, który mogliśmy zaobserwować jeszcze w 2020 roku. Styl konturowy pojawiał się przede wszystkim w ikonach i diagramach. Doskonale pasuje on do wspomnianego minimalizmu graficznego nowoczesnych prezentacji. Dzięki temu stają się one bardzo eleganckie i przejrzyste, dlatego wiele wskazuje na to, że takie projekty będą modne także w rok 2021.
Tworzenie prezentacji nie jest zadaniem łatwym. Zwłaszcza gdy zależy nam na odpowiednim efekcie WOW. Warto stale obserwować najnowsze trendy, a także pomyśleć o pomocy świadczonej przez profesjonalistów. Tego typu firmy dysponują najnowszymi technikami i narzędziami, dlatego możemy mieć pewność, że przygotowane przez nie prezentacje okażą się zgodne z obowiązującymi trendami.
Źródło: Tworzenie Prezentacji