Dokumenty papierowe są obecne w każdym przedsiębiorstwie. Co roku produkuje się ich ogromną ilość i choć warto jest przekazywać te dokumenty profesjonalnym firmom zajmującym się dokładną utylizacją dokumentów, w codziennej pracy można także wspierać się niszczarkami biurowymi.

Producenci niszczarek biurowych oferują duży wybór modeli. To, jaka niszczarka biurowa będzie odpowiednia dla naszego przedsiębiorstwa zależy od naszych potrzeb – w dużej mierze chodzi tu o ilość dokumentów, jakie mamy potrzebę niszczyć jednocześnie. Ważny jest też rodzaj dokumentów, które chcemy niszczyć – czy będą to jedynie dokumenty papierowe, czy może też płyty lub karty płatnicze.

Niszczarki biurowe XXI wieku

Błędne skojarzenie niszczarki biurowej ze smutnym, szarym meblem stojącym w kącie pokoju i częściej zacinającym się, niż prawidłowo funkcjonującym to już przeszłość. Dla wielu użytkowników zaskoczeniem jest, że nowoczesne niszczarki biurowe mogą niszczyć nie tylko papier, ale także karty płatnicze lub płyty CD lub DVD. Niszczarki biurowe to ekonomiczne i szybkie rozwiązanie dla niszczenia materiałów, które nie mogą czekać i pozostawać na widoku przez dłuższy czas.

Jak wybrać dobrą niszczarkę biurową?

Zanim dokonamy wyboru w zakresie konkretnego modelu niszczarki biurowej, warto zadać sobie kilka najistotniejszych pytań. Przede wszystkim ważne jest to, czy w naszym przedsiębiorstwie najwięcej odpadów to dokumenty papierowe, czy często wyrzucamy też płyty lub karty płatnicze. Warto wybrać taki model, którego zakres funkcjonowania pasuje do naszych indywidualnych potrzeb.

W kontekście niszczenia jakichkolwiek dokumentów – nieważne, czy chodzi o papier czy inne nośniki – najważniejsze jest bezpieczeństwo. Jeśli dokumenty przeznaczone do niszczenia zawierają dane szczególnie wrażliwe, tajne, poufne lub chronione prawem dane osobowe – obowiązkiem przedsiębiorcy jest przestrzeganie wymogów normy DIN 66399. Ta norma reguluje poziomy bezpieczeństwa, jakie należy zachować podczas niszczenia dokumentów. Siedem poziomów bezpieczeństwa dzieli dokumenty pod względem ryzyka wycieku informacji i w ten sposób informuje nas o procedurach, które muszą być zachowane do bezpiecznego niszczenia dokumentów. 

Warto także pomyśleć o tym, ile kartek jednorazowo najczęściej przeznacza się do niszczenia w naszej firmie. Jeśli zazwyczaj są to jedynie pojedyncze kartki – nie ma potrzeby kupowania urządzenia o zwiększonej mocy przerobowej. Często jednak bywa tak, że niszczy się bardzo grube pliki dokumentów. Szkoda czasu na wkładanie do maszyny po jednej kartce, dlatego producenci nowoczesnych niszczarek biurowych wychodzą nam tutaj naprzeciw oferując niszczarki z podajnikiem automatycznym. To bardzo wygodne rozwiązanie pozwala na włożenie do podajnika bardzo grubego pliku dokumentów, który będzie stopniowo niszczony. W ten sposób my mamy pewność, że dokumenty zostaną w bezpieczny sposób zutylizowane, ale nie musimy godzinami siedzieć przy niszczarce i wkładać do niej po kilka kartek. Współcześnie produkowane modele niszczarek biurowych są nastawione na optymalizację pracy w biurze – dobór różnorodnych modeli jest na tyle szeroki, że z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie po wcześniejszym dokładnym przeanalizowaniu potrzeb pracowników firmy.

Wybierz niszczarkę dostosowaną do potrzeb Twojej firmy

Wszystkie dokumenty firmy powinny być szczególnie chronione – szczególnie te, które zawierają wrażliwe dane, osobowe lub poufne firmowe informacje. Warto zachować najwyższe procedury bezpieczeństwa nie tylko podczas przechowywania dokumentów, ale także podczas ich niszczenia.

Wyżej wymieniono najważniejsze aspekty, jakimi warto kierować się podczas kupowania niszczarek biurowych. Może okazać się oczywiście, że dla kupującego ważne są też inne kwestie – takie, jak cicha praca, energooszczędność oraz inne dodatkowe funkcje. Warto więc dokładnie sprawdzić specyfikacje urządzenia przed zakupem – zapewni nam to satysfakcję z korzystania oraz zadowolenie z zakupu.

Źródło: Essi – niszczenie dokumentów

Wybór dopasowanych mebli do kuchni, rozmieszczenie ich oraz udekorowanie zaaranżowanie tak, aby nie “zagracać” mniejszej przestrzeni, jest nie lada wyzwaniem. Warto pamiętać, że praktyczna organizacja małej kuchni jest możliwa! Nie czekaj i sprawdź, jak możesz zmienić ją w wygodne miejsce gotowania i spotkań ze swoimi bliskimi.

Proste rozwiązania, więcej przestrzeni

Projektowanie wnętrza i wyposażenia w meble do małej kuchni to dobra okazja do zapoznania się z trendem nowoczesnego minimalizmu. W tym przypadku, doskonale sprawdzą się białe meble kuchenne, które pozwalają optycznie powiększyć pomieszczenie, a także wkomponować w jego aranżację ciekawe, kolorowe dodatki. Proste bryły białych szafek w kuchni  nie zdominują innych elementów wystroju wnętrza.

Szycie na miarę Twojej kuchni

Małe kuchnie mają to do siebie, że poza niewielkim metrażem, mogą mieć niestandardowe wymiary. Jeśli nie wiesz, jak urządzić swoją kuchnię, aby zachować jej funkcjonalność, skorzystaj z inspiracji oferowanych przez polskie firmy produkujące meble do kuchni na wymiar. W małej kuchni możesz umieścić szafki kuchenne do sufitu o różnej wysokości dzięki którym tego rodzaju meble pozwolą Ci maksymalnie wykorzystać potencjał przestrzeni. Dzięki temu, możesz stworzyć projekt o indywidualnym i praktycznym charakterze, w którym każdy centymetr jest na wagę złota.  Nowoczesne kuchnie na wymiar są odpowiedzią na wyzwania małych, jak również “niewymiarowych” pomieszczeń. 

Cargo w Twoim domu

Każdy może mieć cargo w swojej kuchni i nie chodzi o punkt logistyczno-transportowy! Systemy szuflad cargo cieszą się ogromną 

niesłabnącą popularnością. Ich głównym atutem jest możliwość przechowywania wielu przedmiotów lub produktów spożywczych na małej przestrzeni. Dzięki temu, maksymalnie wykorzystasz potencjał swoich nowych mebli do małej kuchni i zachowasz wszystkie niezbędne do gotowania akcesoria w jednym miejscu i pod ręką.

Kuchnia na wysoki połysk

Kolejnym, praktycznym pomysłem możliwym do zastosowania w małej kuchni, są fronty szafek kuchennych z wysokim połyskiem. W tej roli doskonale sprawdzą się fronty lakierowane, które ładnie odbijają światło, tym samym optycznie powiększając pomieszczenie. To także świetne rozwiązanie dla pomieszczeń o ograniczonym dostępie do światła słonecznego. Dobrze wkomponowane oświetlenie w  kuchni “podkręci” efekt odbijanego lub rozproszonego światła.

Istnieje szereg rozwiązań, dzięki którym możesz osiągnąć efekt wizualnie większej kuchni przy pełnym funkcjonalnym wykorzystaniu przestrzeni. Jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z profesjonalistami z branży meblarskiej. W ofercie mebli kuchennych firmy Stolkar znajdziesz mnóstwo pomysłów i praktycznych rozwiązań do urządzenia swojej małej kuchni!

Kupiłeś samochód za granicą, jednak nie wiesz, jak go przewieźć do Polski zgodnie z prawem? Prowadzisz komis i sprowadzasz auta dla swoich klientów? A może Twój pojazd odmówił posłuszeństwa w trakcie zagranicznych wojaży? Sprawdź, jak zorganizować transport auta osobowego z zagranicy.

Transport samochodów osobowych – jaki środek transportu będzie najlepszy?

Transport samochodów z zagranicy dotyczy różnego rodzaju pojazdów. Oprócz aut osobowych przewozić można również modele dostawcze i ciężarowe. Niektóre samochody są uszkodzone lub nie mają ważnego przeglądu technicznego, dlatego nie można nimi poruszać się po drogach, inne to drogocenne, zabytkowe modele, które lepiej przetransportować niż narażać na trudy podróży. Jeszcze inne to w pełni sprawne pojazdy, jednak ich nabywcy nie mają czasu sprowadzić ich na własną rękę.

Niezależnie od okoliczności transport auta osobowego z zagranicy należy odpowiednio zorganizować. W tym celu warto skorzystać z usług profesjonalnych firm transportowych i spedycyjnych. Są one w stanie szybko, bezpiecznie i bez dodatkowych kosztów dostarczyć samochód z punktu A do punktu B. Przy ich wsparciu przewieźć możesz nie tylko jeden, ale i kilka pojazdów.

Zanim jednak zlecisz transport auta osobowego zewnętrznemu podmiotowi, upewnij się, że dysponuje on odpowiednią flotą środków transportu. Jaki pojazd wybrać? Oto najczęściej wybierane opcje:

  • wspólna laweta – jest to najbardziej ekonomiczny sposób przewożenia samochodów, gdyż koszty transportu dzielą się na wszystkich właścicieli aut. Jednocześnie laweta zapewnia pojazdom optymalny stopień bezpieczeństwa,
  • pojedyncza laweta – to rozwiązanie stosowane najczęściej w wypadku samochodów ciężarowych oraz pojazdów, które nie spełniają warunków pozwalających na przewóz grupowy,
  • ciężarówka – jest wykorzystywana do przewozu samochodów luksusowych i zabytkowych. Pozwala ona w pełni zabezpieczyć auto przed oddziaływaniem czynników zewnętrznych, stąd też jest to najdroższa opcja.

To, na jakie rozwiązanie się zdecydujesz, zależy nie tylko od rodzaju przewożonego samochodu, ale również Twoich preferencji i budżetu, jakim dysponujesz. Pamiętaj, że profesjonalna firma spedycyjna będzie świadczyć również usługi doradztwa. Pomoże Ci więc w wyborze optymalnego środka transportu.

Transport auta osobowego z zagranicy – formalności

Żeby przetransportować samochód osobowy z zagranicy, należy również przygotować odpowiednią dokumentację. Na obszarze Unii Europejskiej jest to list przewozowy CMR oraz umowa uprawniająca podmiot transportujący samochód do jego przewozu. Poza granicami UE wymagane są również dokumenty celne.

Decydując się na usługi profesjonalnej firmy spedycyjnej, możesz liczyć na to, że to ona zajmie się sporządzeniem wszystkich niezbędnych dokumentów. Zadba również o ubezpieczenie przewożonego ładunku. Polisa pokryje ewentualne straty związane nie tylko z kradzieżą czy też zniszczeniem samochodu, ale również niedostarczeniem go na czas.

Transport samochodów z Niemiec – ważne informacje

Polska to jeden z największych importerów samochodów w Europie. Najczęściej importujemy pojazdy od naszego zachodniego sąsiada. Nic więc dziwnego, że profesjonalny transport aut z Niemiec cieszy się tak dużą popularnością. Pozwala on w bezpieczny i szybki sposób dostarczyć samochód z punktu a do punktu B.

Przewóz auta z Niemiec nie wymaga wielu formalności. Nie oznacza to jednak, że może odbywać się dowolnie. Spełnienie określonych procedur to konieczność. Te zaś zależą m.in. od modelu, wieku i stanu technicznego pojazdu.

Transport auta osobowego z zagranicy na własną rękę może okazać się niezwykle wymagającym przedsięwzięciem. To dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy spedycyjnej, która w Twoim imieniu zajmie się wszelkimi szczegółami. Jeżeli nawiążesz współpracę z przedsiębiorstwem, które może pochwalić się ugruntowaną pozycją na rynku i renomą, szybko i bez komplikacji przewieziesz samochód z zagranicy.

Źródło: TRANSlogis – spedycja międzynarodowa

Specjaliści SEO od pewnego czasu obserwują wzrost popytu na usługi handlu cyfrowego. To nic dziwnego – pandemia zmusiła nas do zwrotu ku rzeczywistości cyfrowej. Przedsiębiorcy, którzy wykorzystują w swoim biznesie potencjał branży e-commerce, bardzo często mierzą się z powszechnym zjawiskiem porzuconego e-koszyka. Na czym ono konkretnie polega i jak sobie z nim radzić? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Porzucony koszyk – słowo o definicji

Każdemu i każdej z nas zdarzyło się wejść do dowolnego sklepu stacjonarnego, aby za chwilę zrezygnować z zakupów w nim. Analogicznie, możemy przenieść tę sytuację w realia świata internetowego. Prawdopodobnie znaczna większość osób, które kiedykolwiek robiły zakupy w sklepie www, w pewnym momencie zrezygnowało z nich. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że powodem rezygnacji z zamówień w e-sklepie bardzo często są błędy w obszarze struktury i funkcjonalności strony.

Dlaczego rezygnujemy z zakupów w e-sklepie?

Izba Gospodarki Elektronicznej wydała w 2018 roku raport Porzucony e-koszyk. Dlaczego konsumenci porzucają zakupy w Internecie?, w którym możemy znaleźć powody tej sytuacji. Wśród najczęściej przytaczanych problemów warto wyróżnić:

  • brak wybranej metody płatności,
  • brak informacji o kosztach zamówienia przed finalizacją i wykonaniem transakcji,
  • skomplikowany proces zakupowy,
  • niewygodna strona www,
  • za długi czas ładowania strony,
  • brak dostosowania do urządzeń mobilnych.

Wbrew pozorom, w raporcie IGE kwestie związane z ceną produktów nie plasują się tak wysoko, jak mogłoby się wydawać. Za kłopoty związane z porzuconymi koszykami w dużej mierze odpowiadają absolutne podstawy funkcjonowania strony e-commerce. Na szczęście, nie ma sytuacji bez wyjścia. Na ratunek przychodzi branża SEO, która zna odpowiedź na pytanie – jak można temu zapobiec?

Funkcjonalność przede wszystkim

Wyobraź sobie sklep odzieżowy, w którym wszystkie ubrania i dodatki leżą rozrzucone w różnych miejscach, które wyznaczono w nielogiczny sposób. Im bardziej nieintuicyjna i skomplikowana struktura e-sklepu, tym gorzej dla jego właściciela. Dobry sklep internetowy powinien być maksymalnie prosty, uporządkowany i łatwy w obsłudze – tak samo, jak sklep stacjonarny. W tym przypadku warto zadbać o funkcjonalny layout, szybki dostęp do menu oraz możliwość sprawnego wyszukania produktów w sklepie. Ta sama zasada tyczy się wersji mobilnej strony, która współcześnie jest koniecznym elementem sprzedaży w Internecie.

Warto pamiętać, że jednym z elementów wpływających na komfort użytkownika, jest ilość okienek typu pop-up, wyskakujących banerów itp. Z tych możliwości stron www należy korzystać z umiarem.

Sprawne działanie witryny

Wejdźmy jeszcze raz do świata wyobraźni – w przerwie od pracy chcesz zrobić drobne zakupy spożywcze. Podchodzisz do drzwi z fotokomórką, a one powoli, centymetr po centymetrze, zaczynają się rozsuwać. Brzmi frustrująco, prawda? Korzystanie z wolno ładującego się e-sklepu przypomina nieustanne czekanie na otwarcie drzwi. Dlatego też, sklep internetowy powinien ładować się w ekspresowym tempie. W tym celu warto postawić na skrupulatną i kompleksową optymalizację witryny, która przyspieszy ładowanie sklepu i zmniejszy współczynnik odrzuceń.

Na przeciw klientowi

Kwestia płatności i form dostawy jest pośrednio związana z SEO – przynajmniej jeśli chodzi o poziom konwersji. Niestety, im mniej możliwości, tym gorsze zyski z potencjalnych zakupów użytkowników. Wiele osób ma swoje ulubione sposoby płatności i dostawy, które warto wziąć pod uwagę. Sklep internetowy, który odpowiada na potrzeby zróżnicowanych klientów, z reguły oferuje szerokie spektrum opcji finalizacji zamówienia. Dzięki temu, więcej klientów skorzysta z oferty sklepu bez porzucania koszyka na samej mecie.

Warto pamiętać, że każdy sklep internetowy należy traktować jednostkowo. Nie da się określić jednej recepty na współczynnik porzuconych koszyków dla każdej branży. Dlatego, jeśli szukasz sposobów na rozwiązanie tego problemu w swoim e-sklepie, skontaktuj się ze specjalistami z branży SEO, którzy pomogą Ci opracować efektywną strategię walki o wysoką konwersję.

Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna

Mówi się, że reklama to dźwignia handlu. Dzięki reklamom potencjalni klienci mogą zobaczyć nasze usługi oraz ofertę. Wszystko to sprawia, że bilboardy,  a właściwie szeroko rozumiana reklama wieloformatowa staje się coraz popularniejsza, gdyż przyciąga wzrok. Dlaczego warto zdecydować się na takie rozwiązanie?

Reklama wieloformatowa- Co to jest?

W reklamie liczy się głównie to, aby została ona zauważona przez potencjalnych klientów. Nawet najlepszy pomysł jednak nie przyniesie pożądanych efektów, jeżeli reklama zostanie wydrukowana i utworzona w niestaranny i brzydki sposób z niezbyt przemyślanym graficznym logo. Inną sprawą jest to, jak zostanie on oceniony później. Nie ma lepszego rozwiązania na zapewnienie sobie widocznej reklamy jak odpowiedni jej rozmiar. Fakt ten jest tak oczywisty, że trudno jest z nim dyskutować. Jeżeli outdoor reklama jest duża-wszyscy bez trudu ją zobaczą. Jeżeli jednak jest mała, z pewnością może zostać pominięta z gąszczu innych reklam, na przykład w prasie. Reklama wieloformatowa to nic innego, niż bilbord, który ustawiany jest w najważniejszych częściach miasta. Aby znaleźć firmę, która świadczy tego typu usługi, wystarczy wpisać ”reklama zewnętrzna warszawa” i cieszyć się efektami, jakie daje nasza praca. Przedsiębiorcy często nawet nie zdają sobie sprawy z tego, jaką moc przekazu mają bilboardy. Warszawa to miasto, w którym jest ich największa ilość, dlatego ich widok w ważnych miejscach miasta z pewnością pozytywnie wpłynie na odbiór.

Dlaczego warto postawić na bilboardy?

Reklama wieloformatowa, a ściślej mówiąc bilboardy to jedne z najchętniej wybieranych rozwiązań, jeżeli weźmiemy pod uwagę przekaz reklamy. Jest to duże rozwiązanie, które z pewnością nie zostanie pominięte tak, jak na przykład w reklamie, czy internecie. Ogromny bilbord ustawiony w środku miasta to gwarancja szerszego przekazu do większego grona odbiorców. Ze względu na fakt, iż liczba miejsc na bilbordy jest nieco ograniczona, coraz częściej widuje się na budynkach, kamienicach lub też bokach, na których nie ma okien. Reklamę wielogabarytową wyróżnia oczywiście przede wszystkim rozmiar. Można powiedzieć, że jest to najczęściej wybierana forma reklamy a rynku, która dociera do szerokiego grona odbiorców. Całość widoczna jest doskonale nawet z dużej odległości, dzięki czemu umieszczenie jej na wysokich budynkach sprawia, że dociera do jeszcze szerszego grona odbiorców. Bilbordy reklamowe notują prezentowany przekaz, ukazując go w czystych, pięknych barwach, co trafia do odbiorców.

Czym kierować się podczas zamawiania reklam zewnętrznych?

Montaż i wykonanie nośnika jest stosunkowo tanie w porównaniu do efektu reklamy, jaki daje ten typ reklamy. Przed wyborem firmy świadczącej usługi takiego typu warto zapoznać się z opiniami, a także wskazówkami innych klientów. W niektórych przypadkach warto powierzyć w całości pracę profesjonalistom, którzy tworząc bilboardy w Warszawie, przyczynią się do generacji znacznie większych przychodów, niż do tej pory.

Źródło: Shark Design – drukarnia Warszawa

Młode rodziny podczas poszukiwania optymalnego miejsca do życia kierują się zupełnie innymi kryteriami niż single. Najważniejszy dla nich okazuje się przede wszystkim dostęp do żłobków, przedszkoli i szkół, spokojna, bezpieczna okolica, a także bogata oferta rekreacyjna. Wpływ na to ma oczywiście lokalizacja kupowanego mieszkania, domu lub segmentu. Gdzie warto szukać wymarzonego lokum dla rodziny?

Mieszkania na sprzedaż dla rodzin – Warszawa czy okoliczne gminy?

W przypadku ściśle określonych kryteriów, analiza rynku powinna być łatwiejsza. Niestety, ze względu na jego spore zróżnicowanie, często jest wręcz odwrotnie. Dla rodzin z dziećmi naturalnym wyborem wydaje się duże miasto. W Warszawie oferta edukacyjna, kulturalna i sportowa jest bardzo dobra, także z uwzględnieniem potrzeb najmłodszych. Problemem coraz częściej okazują się jednak ceny nieruchomości, które rosną z roku na rok.

Z tego też powodu wiele rodzin decyduje się wyjechać ze stolicy, by osiedlić się w jednej z przyległych do niej gmin. Mieszkania pod Warszawą cały czas zyskują na popularności, głównie ze względu na znacznie niższe (czasem nawet dwukrotnie) kwoty zakupu. Gdzie takich nieruchomości szukać? Na przykład w Łomiankach. Jest to niewielka gmina, położna w niedalekiej odległości od Warszawy. Biorąc pod uwagę rynek nieruchomości, wydaje się ona bardzo ciekawym wyborem dla rodzin.

Mieszkania w Łomiankach – na co mogą liczyć rodziny?

Po stronie zalet tej lokalizacji należy zapisać przede wszystkim bogatą ofertę, w której znajdziemy zarówno mieszkania w nowoczesnych osiedlach mieszkaniowych, jak i domy oraz segmenty. Nieruchomości te są niezwykle zróżnicowane pod względem metrażu. W Łomiankach oferowane są niewielkie kawalerki, lokale kilkupokojowe, jak również budynki piętrowe, gwarantujące ogromną swobodę aranżacyjną. A wszystko to po znacznie niższej cenie niż w samej Warszawie.

Szeroka oferta mieszkań, domów i segmentów w Łomiankach pozwala dokonać optymalnego wyboru zarówno pod względem cenowym, jak i metrażu oraz wyposażenia lokalu. Nie jest to jednak jedyna zaleta mieszkania w Łomiankach, która może przekonać rodziny do przeprowadzki pod Warszawę. O czym jeszcze trzeba wspomnieć?

  • Spokojna, zielona okolica – dla wszystkich osób mających dość wielkomiejskiego zgiełku, Łomianki wydają się miejscem wręcz wymarzonym. W mieście dominuje niska zabudowa, do tego dochodzi wiele terenów zielonych i bliskość Kampinoskiego Parku Narodowego. Warto nadmienić, że wiele osiedli dysponuje ogrodzeniem, co zwiększa poziom bezpieczeństwa.
  • Rozwinięta komunikacja – dobra informacja dla tych, którzy chcą mieszkać w Łomiankach i pracować w Warszawie. Dostęp do stolicy jest bardzo łatwy.
  • Szeroka oferta kulturalna, edukacyjna i sportowa – rodziny mogą liczyć na miejsce w szkołach i przedszkolach, bez konieczności pokonywania wielu kilometrów od miejsca zamieszkania. Wspomnieć należy również o licznych ścieżkach rowerowych, obiektach sportowych, szlakach turystycznych oraz parkach.

Czy warto zamieszkać z rodziną w Łomiankach?

Domy, segmenty i mieszkania pod Warszawą cieszą się rosnącą popularnością, także wśród rodzin. Doskonałym na to przykładem są Łomianki, które przyciągają szeroką ofertą i wieloma walorami, spośród których wymienić należy dostęp do terenów zielonych, spokojną okolicę oraz bliskość obiektów sportowych i edukacyjnych.

Wybór Łomianek to także szansa na zakup nieruchomości po znacznie niższej cenie, niż ma to miejsce w samej stolicy. Jest to istotne zwłaszcza dla rodzin z dziećmi, które potrzebują przestrzeni. Zakup dużego mieszkania lub dwupiętrowego segmentu nie musi wiązać się z ogromnym kredytem, zaciąganym na 30-40 lat. Pod tym względem, oferta mieszkaniowa w podwarszawskich miejscowościach wydaje się wręcz stworzona dla rodzin.

Biorąc pod uwagę powyższe informacje, mieszkanie w Łomiankach wydaje się atrakcyjną alternatywą dla życia w dużym mieście. Warto wziąć ją pod uwagę podczas szukania najlepszego miejsca do życia.

Źródło: Sławbud – deweloper Łomianki

 

Sprężarki wykorzystywane w przemyśle szklanym muszą być przede wszystkim bezawaryjne, sprawne i niezawodne. Ich wydajna praca warunkuje prawidłowe funkcjonowanie maszyn i procesów produkcyjnych związanych z wytwarzaniem różnego rodzaju wyrobów szklanych. Sprzęt ten, dostosowany do specyficznej branży, jaką jest przemysł szklarski, powinien pokrywać zapotrzebowanie na medium, którym jest sprężone powietrze. 

Kompresory przemysłowe dedykowane branży szklarskiej 

Nowoczesne sprężarki to urządzenia odpowiadające za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w instalacji. Zasysane przez nie powietrze w wyniku sprężania jest wtłaczane pod ciśnieniem do instalacji sprężonego powietrza, a jego ilość powinna być nie mniejsza niż jego pobory przez urządzenia odbiorcze. Kompresory przemysłowe w trakcie swojej pracy wytwarzają także duże ilości ciepła, które może być wykorzystane do podgrzewania wody lub ogrzewania biura czy hali produkcyjnej. Nowoczesna konstrukcja, którą wyróżniają się wysokiej klasy sprężarki pozwala na ich dopasowanie do specyfiki branży przemysłowej, szczególnie tej zajmującej się wytwarzaniem i produkowaniem różnego rodzaju materiałów szklanych. Urządzenia te są wykorzystywane nie tylko do wytwarzania powietrza napędzającego park maszynowy, ale także mają szereg innych zastosowań. Mogą one być stosowane do wydmuchiwania różnego typu form szklarskich, czyli formowania produktów o pożądanych kształtach. Jest to nieodzowne w trakcie produkowania butelek, słoików, wazonów i innych wyrobów wykonanych ze szkła, które muszą posiadać specyficzny kształt i wysokość. 

Jakie zalety mają kompresory przemysłowe przystosowane do branży szklarskiej? 

Odpowiednio dobrane kompresory przemysłowe dostosowane do ilości sprężonego powietrza, potrzebnego w zakładach zajmujących się wytwarzaniem produktów szklanych, powinny produkować sprężone powietrze, które jest wolne od wszelkiego typu zanieczyszczeń. Chodzi tutaj głównie o cząsteczki stałe i olej. Ma to szczególne znaczenie, gdy firma zajmuje się produkowaniem wyrobów szklanych dedykowanych branży spożywczej i przetwórczej. Kompresory bezolejowe, przeznaczone do przemysłu szklarskiego, wytwarzają sprężone powietrze całkowicie pozbawione jakichkolwiek zanieczyszczeń. Brak wykorzystywania oleju jako czynnika chłodzącego, całkowicie eliminuje ryzyko przedostania się jego cząsteczek do wytwarzanych wyrobów ze szkła. Ma to szczególne znaczenie, gdy chodzi o wyroby przeznaczone dla branży medycznej i farmaceutycznej, optycznej, wojskowej, chemicznej czy analityki laboratoryjnej. Wysokiej klasy sprężarki bezolejowe, które mogą być zastosowane w przedsiębiorstwach zajmujących się wytwarzaniem elementów szklanych, są urządzeniami bezawaryjnymi, energooszczędnymi i mogącymi działać wraz z innymi kompresorami. To sprężarki, które można wykorzystać do wytwarzania powietrza chłodzącego, a także tego używanego do autoklawów, pieców czy napędzania urządzeń pneumatycznych. 

Dlaczego warto stosować sprężarki do przemysłu szklanego? 

Wydajne i bezawaryjne sprężarki do przemysłu szklanego są urządzeniami o specyficznej konstrukcji. Posiadają one wiele nietypowych i zaawansowanych rozwiązań. Innowacyjne technologie zastosowane do produkcji tego sprzętu gwarantują, że wytwarzane przez nie sprężone powietrze będzie w pełni pokrywać zapotrzebowanie na to medium, jakie w danym momencie zgłasza konkretne przedsiębiorstwo. Kompresory przemysłowe, produkujące sprężone powietrze, umożliwiają bezawaryjną pracę całej instalacji, co skutkuje wytwarzaniem dużej ilości produktów szklanych. Odpowiednie parametry techniczne tych urządzeń pozwalają na dopasowanie tego sprzętu do specyfiki konkretnego przedsiębiorstwa. Możliwe jest chłodzenie powietrza do pożądanej temperatury, co ma zastosowanie w przypadku produkcji wyrobów szklanych wykonywanych z bardzo kruchych i łatwych do uszkodzenia materiałów, szczególnie wrażliwych na działanie temperatury. W przemyśle szklanym wykorzystuje się kompresory przemysłowe wyróżniające się łatwą obsługą i tanią eksploatacją. Sprzęt ten musi być energooszczędny, ponieważ wyprodukowanie wyrobów ze szkła angażuje wiele czasochłonnych i nierzadko skomplikowanych procesów, wymagających w ciągłej pracy sprężarek. 

Wysokiej klasy sprężarki, które sprawdzą się w przemyśle szklanym. To urządzenia produkujące to medium w sposób ciągły i niezawodny. Sprzęt ten powinien wyróżniać się także odpowiednio dobranymi filtrami, umożliwiającymi wyprodukowanie krystalicznie czystego, sprężonego powietrza. 

Źródło: Almig Kompressoren Polska – sprężarki powietrza

Domki holenderskie stały się niezwykle popularne, zwłaszcza wśród właścicieli działek, którzy chcą korzystać z nich nie tylko w czasie wakacji. W sieci spotkać można się z wieloma ofertami dotyczącymi wykonania nowych konstrukcji od zera, jak również zakupu domków używanych. Szczególnie atrakcyjne wydają się te pierwsze. Poniżej wyjaśniamy, dlaczego.

Bogaty wybór nowych domków mobilnych

Pierwszym argumentem przemawiającym za konstrukcjami z rynku pierwotnego jest oczywiście sposób, w jaki są one wykonywane. Producenci stosują najnowsze techniki i materiały, dzięki czemu budowle są w stanie zapewnić zdecydowanie najlepsze parametry. Tyczy się to przede wszystkim takich elementów jak:

  • ogrzewanie,
  • izolacja,
  • szczelność okien,
  • wytrzymałości dachu.

Do tego dochodzi sam wystrój wnętrz oraz wyposażenie (do tego jednak przejdziemy w dalszej części tekstu). Pozostając jeszcze na chwilę przy samej konstrukcji domków mobilnych, warto podkreślić, że budowle używane nie zawsze spełniają kluczowe kryteria, jakie stawia się przed konstrukcjami nowoczesnymi. Do tego dochodzą potencjalne niedoskonałości oraz usterki, wynikające z tego, że domek holenderski ma już swoje lata.

Nowy domek mobilny – na jakie wyposażenie mogą liczyć klienci?

Kilkuletnie domki mobilne są bardzo atrakcyjne pod względem cenowym, jednak pozostaje jeszcze kwestie ich standardu. Przekładają się na niego nie tylko materiały użyte do przygotowania konstrukcji, ale też to, co ich nabywcy mogą znaleźć wewnątrz. Pod tym względem nowe domki holenderskie wydają się znacznie lepszą inwestycją. Zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę aktualną ofertę. Producenci robią wszystko, aby przekonać do siebie klientów, dlatego ci mogą liczyć między innymi na następujące udogodnienia:

  • nowoczesne ogrzewanie – elektryczne lub gazowe,
  • korzystny rozkład pomieszczeń – nowe domki mobilne nierzadko składają się z osobnego aneksu kuchennego, łazienki, salonu i kilku sypialni. Jest więc w czym wybierać,
  • bogate wyposażenie pomieszczeń – w kuchni będzie to chociażby płyta indukcyjna, piekarnik i zmywarka, w łazience kabina prysznicowa, a w pozostałych pokojach gniazda RTV, kontakty i nowe meble,
  • oświetlenie LED – atrakcyjne głównie ze względu na oszczędność energii,
  • sprawne instalacje hydrauliczne – mowa tu CW, CO oraz niezbędnych przyłączach w kuchni i łazience.

Oczywiście nie oznacza to, że domki używane nie mogą mieć tego wszystkiego. Nowe konstrukcje pozwalają jednak na dostosowanie projektu pod indywidualne potrzeby. Przekłada się to na swobodę wyboru oraz aranżacji przestrzeni. Dzięki temu możemy mieć pewność, że domek mobilny spełni nasze oczekiwania.

Do tego dochodzi także gwarancja producenta. Jeśli zauważymy jakieś nieprawidłowości, możemy spodziewać się szybkiego załatwienia problemu.

Nowe domki mobilne na miarę – stwórz indywidualny projekt

Jeśli mówimy o swobodzie wyboru, najlepsze pod tym względem okażą się konstrukcje wykonywane na indywidualne zamówienie. Będzie to najlepszy wybór dla osób, które same chcą zadecydować, jak będzie wyglądał ich domek holenderki.

Jak powstają budowle na miarę? Klient, podczas składania zamówienia, ma okazję do przedstawienia wszystkich swoich oczekiwań, które następnie powinny zostać uwzględnione w projekcie. Dotyczyć mogą one między innymi układu i liczby pomieszczeń, wybranego wyposażenia czy też takich kwestii jak dobór wzorów materiałów wykończeniowych oraz wielkości okien. Jeśli finalny projekt zostanie zaakceptowany przez klienta, producent przystępuje do budowy. W ten sposób każdy jest w stanie kupić swój własny, unikalny domek mobilny, którego nie ma nikt inny.

Zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym znaleźć można prawdziwe perełki, jednak tylko ten pierwszy daje dostęp do nowoczesnych konstrukcji, których finalny kształt jest zależny od wymagań zamawiającego. Warto wziąć to pod uwagę podczas zastanawiania się nad pytaniem, czy lepiej kupić domek nowy czy używany.

Źródło: EcoMobileHome – mobilne domki holenderskie całoroczne

 

Decydując się na budowę domu, musimy liczyć się z tym, że zapewne staniemy też przed wyborem odpowiednich elementów stalowych zabezpieczających balkon lub taras i schody zewnętrzne. Bogata oferta stalowych balustrad i barierek balkonowych jest jednak tak szeroka, że na pewno znajdziemy typ balustrady odpowiedni dla naszego domu. Na co zwrócić uwagę, wybierając balustrady balkonowe ze stali

Balustrady ze stali nierdzewnej na balkon a rodzaj balkonu

To, na jaki rodzaj balustrady zewnętrznej się zdecydujemy, w dużej mierze zależy od wielkości balkonu i tarasu. Dla niewielkich balkonów najlepszym rozwiązaniem będą lekkie stalowe balustrady o ażurowej konstrukcji, które nie będą optycznie pomniejszały i tak już ograniczonej przestrzeni użytkowej balkonu. Świetnym pomysłem jest też zakup modnych stalowych balustrad ze szkłem i balustrad szklanych w stalowej szynie, które dodatkowo będą przepuszczały promienie słoneczne do ciemnego wnętrza pokoju. W przypadku małych balkonów dobrym pomysłem jest też maksymalne dosunięcie balustrady z nierdzewki do krawędzi płyty – dzięki temu zyskujemy dodatkowe centymetry, nie zaburzając proporcji balkonu. Stalowe balustrady z nierdzewki sprawdzą się też znakomicie w przypadku balkonów w kształcie litery C i U. Swoją przewagę nad innymi rodzajami balustrad barierki ze stali będą zawdzięczały przede wszystkim możliwościom technicznym stali i łatwej obróbce mechanicznej, podczas której w prosty sposób możemy dostosować kształt barierki do kształtu balkonu

Balustrady balkonowe – jaki materiał wybrać?

Jeżeli już wybierzemy rodzaj balustrady na balkon, musimy zdecydować, z jakiego materiału powinna zostać wykonana. Obecnie najpopularniejszymi materiałami wykorzystywanymi do konstrukcji balustrad zewnętrznych jest stal nierdzewna i metal. Bardzo popularnym rozwiązaniem są też balustrady stalowe ze szklanym wypełnieniem, które dominują zwłaszcza w przypadku nowoczesnego budownictwa użytkowego. Szklane balustrady w stalowej ramie świetnie sprawdzą się zwłaszcza jako przedłużenie dużych tarasów połączonych z ogrodem oraz niewielkich i ciemnych balkonów, które chcielibyśmy w prosty sposób powiększyć. Swoją popularność barierki z nierdzewki zawdzięczają także możliwościom technicznym, jakie daje stal. W przeciwieństwie do innych materiałów, np. drewna i żelbetu, stal nierdzewiejąca bardzo dobrze zachowuje się podczas obróbki mechanicznej, dlatego bez obaw możemy dostosowywać rodzaj i kształt balustrady stalowej do stylu balkonu, bez uszczerbku na ogólnej estetyce i bezpieczeństwie barierki. Balustrady ze stali nierdzewiejącej dużo lepiej niż drewno i stal zwykła zachowują się także w warunkach zewnętrznych. Stal nierdzewna nie koroduje, dlatego możemy mieć pewność, że nasza balustrada balkonowa nie tylko na długo zachowa swój elegancki wygląd, ale i nie będzie wymagała od nas dodatkowych zabiegów pielęgnacyjnych. Balustrady ze stali są też bardzo trwałe i odporne na uszkodzenia mechaniczne. W odróżnieniu od nich barierki z metalu wykazują mniejszą odporność na zarysowania i niską odporność na rdzę, co powoduje, że muszą być dodatkowo zabezpieczone przed działaniem wilgoci. W przypadku balustrad ze stali zwykłej zalecane jest malowanie proszkowe. Jeżeli zależy nam na balustradzie w bardziej fantazyjnym kształcie niż klasyczny, możemy zdecydować się na balustradę zewnętrzną kutą. Dobór materiału otwiera przed nami w tym przypadku szerokie możliwości konstrukcyjne i pozwala na wybór niesztampowych zdobień. Zaletą balustrady tego typu jest także niezwykła wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne i antykorozyjność. Jedyną przeszkodą w montażu barierki kutej na naszym balkonie jest waga balustrady – żeliwo jest bardzo trwałe, ale też stosunkowo ciężkie, co może być problematyczne w przypadku balkonów o słabej konstrukcji nośnej. 

Barierki ze stali nierdzewnej – cena

Bez względu na to, na jaki rodzaj balustrady stalowej balkonowej się zdecydujemy, jej ostateczna cena zawsze będzie zależała od ilości i jakości zużytego materiału. W przypadku balustrad wykonanych ze stali zwykłej cena projektu będzie się mieściła w granicach 250-400 zł/m2. Musimy jednak pamiętać, że stal korodująca powinna być zabezpieczona przed szkodliwym działaniem wilgoci, dlatego w tym przypadku należy jeszcze doliczyć dodatkowe koszty związane z utrzymaniem barierki w dobrym stanie i jej konserwacją. Koszt zamontowania barierki ze stali nierdzewnej to około 250-500 zł/m2. Tu jednak możemy mieć pewność, że zakup balustrady będzie nie tylko bezpiecznym, ale i opłacalnym wyborem bardzo trwałego zabezpieczenia balkonu. Najdroższym, ale i najbardziej trwałym rozwiązaniem będzie zakup balustrady kutej. Tu przedziały cenowe oscylują w granicach nawet 600-700 zł/m2

Źródło: Kobamet

 

Organizacja pogrzebu osoby bliskiej to trudne emocjonalnie wydarzenie. Niestety, proza życia sprawia, że prędzej czy później każdy będzie musiał stanąć przed takim wyzwaniem. Może nie jest to trudne zadanie pod względem logistycznym i organizacyjnym – ponieważ w większości sytuacji pomagają pracownicy zakładu pogrzebowego, to jednak sam fakt żegnania bliskiego sprawia, że jest to wydarzenie, które może być ciężarem trudnym do uniesienia. Istnieje kilka spraw, o których w tych przygotowaniach należy pamiętać.

Niezbędne formalności pogrzebowe

Przede wszystkim, by móc zająć się organizacją pogrzebu, należy mieć zebrane do tego wszystkie niezbędne dokumenty. Potrzebna jest karta zgonu wystawiona przez lekarza, która z kolei jest podstawą do tego, by uzyskać akt zgonu w Urzędzie Stanu Cywilnego. Ważne jest także, by rodzina osoby zmarłej miała przy sobie swoje podstawowe dokumenty, które między innymi mogą potwierdzić stopień pokrewieństwa ze zmarłym. 

Jeżeli wybrana zostanie katolicka forma pochówku, to należy pamiętać także o konieczności zgłoszenia tego faktu do kancelarii parafialnej, do której należała zmarła osoba. Istnieje możliwość także ubiegania się o zasiłek pogrzebowy. Żeby jednak go otrzymać, trzeba również złożyć w tym celu odpowiedni formularz. W zdecydowanej większości – dokumenty muszą osobiście zdobyć i dostarczyć bliscy osoby zmarłej, nie może tego zrobić nikt za nich. Jednak pracownicy zakładu pogrzebowego Warszawa mogą podpowiadać, od czego należy zacząć, gdzie udać się w pierwszej kolejności, mogą też pomóc w wypełnianiu niektórych wniosków, jak choćby właśnie ten związany z zasiłkiem pogrzebowym.

Transport ciała zmarłego

Kontakt z dobrym domem pogrzebowym znacznie ułatwia przygotowania do pogrzebu już od samego początku. To właśnie pracownicy takiego zakładu zajmują się między innymi przewozem ciała osoby zmarłej do chłodni i przygotowaniem jej do pochówku. Trudno bowiem sobie wyobrazić, żeby rodzina zmarłego miała zajmować się tym we własnym zakresie. Zakład pogrzebowy dysponuje odpowiednio przystosowanymi do tego pojazdami, które mogą być także używane do transportów międzynarodowych.

Wybór formy pochówku

Istotnym elementem w momencie organizacji pogrzebu jest decyzja na temat tego, jaką formę pochówku wybiera rodzina osoby zmarłej. Choć najczęściej w Polsce odbywają się pogrzeby tradycyjne, w obrządku katolickim, to można zauważyć, że jest coraz więcej osób decyduje się na pogrzeb świecki, czy też z kremacją. Niektórzy zastanawiają się, jak do innych form pochówku podchodzi Kościół Katolicki, jakie rozwiązania są możliwe i dopuszczalne w polskim prawie. Także w tym przypadku można liczyć na wsparcie ze strony pracowników domu pogrzebowego, którzy rozwieją wszelkie wątpliwości i odpowiedzą na nurtujące pytania związane z tymi kwestiami. Kolejnym etapem dotyczącym samej organizacji pogrzebu jest wybór trumny lub urny – w zależności od tego, która forma pochówku została wybrana przez rodzinę osoby zmarłej.

Oprawa ceremonii pogrzebowej

Po tym, kiedy zostały już podjęte najważniejsze decyzje odnośnie miejsca czy formy pochówku, dostępne są wszystkie niezbędne dokumenty, można przystąpić do wyboru oprawy całej uroczystości. Rodzina osoby zmarłej może wybrać kwiaty, wieńce, także specjalną oprawę muzyczną, która będzie towarzyszyć ceremonii – zarówno w kaplicy, w domu pogrzebowym, czy w kondukcie żałobnym

Warto zastanowić się także, w jaki sposób poinformować pozostałą część rodziny, przyjaciół i znajomych o szczegółach związanych z pogrzebem. Można wybrać tradycyjną formę z klepsydrą naklejoną na drzwiach, klatkach schodowych, przy bramie lub zdecydować się  na elektroniczną formę, czyli e-klepsydrę. Za pomocą internetu prześlemy informacje o pogrzebie w każdy zakątek kraju czy świata. 

W czasie przygotowań do pochówku warto wybrać taki zakład pogrzebowy, który będzie realizował wszystkie te usługi kompleksowo, w jednym miejscu. Dzięki temu można w całości skoncentrować się na tym, jak godnie i uroczyście pożegnać zmarłą bliską nam osobę.

Źródło: Elizjum Warszawa – dom pogrzebowy